معرفی و اموزش نرم افزار ها

معرفی و اموزش نرم افزار ها

اموزش و معرفی برنامه های اندروید و کامپیوتر
معرفی و اموزش نرم افزار ها

معرفی و اموزش نرم افزار ها

اموزش و معرفی برنامه های اندروید و کامپیوتر

کدهایی که در طراحی جدول در تگ <table>استفاده میشود

تگ Table و تگ هایی که درون تگ table استفاده میشود 

<td>:<tr>:<caption>:<col,colgroup>:<tbody,thead,tfood>


معرفی تگ <table>

از تگ table برای ایجاد جدول استفاده می شود اما امروزه استفاده ازاین تگ برای طراحی جدول در سایت ها حجم زیادی لازم دارد و بیشتر از تگ div  استفاده می کنند. کد های دیگری که در این بخش به ترتیب معرفی میشوند درون این تگ قرار میگیرند. 

 

تگ Td

 تگ td برای نمایش یک خانه جدول درون یک سطر استفاده می شود.هر خانه از جدول می تواند خصوصیات خاص خود را داشته باشد.این تگ باید درون تگ Tr مورد استفاده قرار گیرد.

تگ Tr

 از این تگ برای نمایش یک سطر در جدول استفاده می شود.شما می توانید به وسیله تگ Tr داخل هر سطر به مقدار دلخواه ستون ایجاد کنید.

تگ caption

برای ایجاد عنوان در جداول از این تگ استفاده میشود این عنوان به طور پیش فرض در قسمت بالای جدول قرار می گیرد و معرف جدول می باشد،برای هر جدول تنها می توان از یک caption استفاده کرد و این تگ باید بلافاصله بعد از تگ table قرار گیرد.

تگ colgroup,col

ممکن است قصد داشته باشید برای یک یا چند ستون از جدول خود یک استایل خاصی را در نظر بگیرید،برای این منظور می توانید از تگ های colgroup,col استفاده کنید.دقت داشته باشید که تگ colgroup باید مستقیما داخل تگ table تعریف شود (اگر از تگ cpation استفاده کرده باشید،تگ colgroup باید بلافاصله بعد از تگ caption قرار بگیرد،در غیر اینصورت تگ colgroup باید اولین تگی باشد که داخل تگ table قرار می گیرد).

تگ thead، tbody و tfoot

سه تگ thead، tbody و tfoot شیوه ی دیگری از فرمت بندی را در جداول html ارائه می کنند،تگ thead مشخص کننده هدر (سر تیتر) ستون ها می باشد،تگ tbody تعیین کننده بدنه اصلی جدول و تگ tfoot نیز نشان دهنده ردیف های پایینی جدول می باشد. تگ های مذکور به خودی خود تغییر خاصی ایجاد نمی کنند و باید با ویژگی های css استایل موردنظر بر روی آنها اعمال شود.

معمولا از گروه بندی های ردیفی هنگامی استفاده می شود که جدول بسیار طولانی است. یکی از کاربردهای گروه بندی ردیفی جداول زمانی است که می خواهیم از جدول خود پرینت بگیریم.اگر جدول ما طولانی شده و بیش از یک صفحه شود،هنگام پرینت گرفتن عناصر موجود در تگ thead در هر صفحه تکرار خواهند شد.

برای مثال و نکته های اموزشی میتوانید به سایت زیر مراجعه کنید.


سایت: http://pzof.ir/fa-ir


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد