معرفی و اموزش نرم افزار ها

معرفی و اموزش نرم افزار ها

اموزش و معرفی برنامه های اندروید و کامپیوتر
معرفی و اموزش نرم افزار ها

معرفی و اموزش نرم افزار ها

اموزش و معرفی برنامه های اندروید و کامپیوتر

سایت هایی که تصاویر متحرک(gif) پخش می کنند

فرمت گیف gif چیست؟
در این مقاله به معرفی سایت هایی می پردازیم که تصاویر هایی متحرک با فرمت گیف را بخشی از مطالب وبسایت خود قرار داده اند و همچنین بطور مختصر در مورد این فرمت مطالبی را منتشر کردیم و با چگونگی این فرمت اشنا خواهیم شد.  
 فرمت gif چیست؟
عکس گیف امروزه به طور گسترده ای در وب مورد استفاده قرار می گیرد.فرمت گیف یا Gif که مخفف Graphic interchange format می باشد، یکی از فرمت های تصاویر کامپیوتری می باشد و این فرمت از روشی برای کاهش حجم تصاویر استفاده می کند که برخلاف فرمت های معروفی مانند JPEG، پس از فشرده سازی، کیفیت تصویر اولیه کاهش نمی یابد.  
فرمت گیف در سال 1987 توسط شرکت کامپیوسرو معرفی شد. علیرغم اینکه برخی هر دو تلفظ گیف و جیف را برای کلمه ی Gif درست می دانند، اما سازندگان این فرمت، Steve Wilhite و Bob Berry تاکید دارند که باید آن را جیف تلفظ کرد. نوعی از این فرمت که با نام Animated Gif یا جیف انیمیشنی هم شناخته می شود می تواند باعث ایجاد تصاویر متحرک شود. علیرغم اینکه برخی فرمت JPG را بهترین فرمت برای تصاویر می دانند، اما هنگامی که تصاویر سایز کوچکی داشته باشند و تعداد رنگ های به کار رفته در آنها کم باشد فرمت Gif می تواند تصویری با کیفیت بالاتر و حجم بسیار کمتری در مقایسه با فرمت JPG، ایجاد نماید.
نظرات 1 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد