معرفی و اموزش نرم افزار ها

معرفی و اموزش نرم افزار ها

اموزش و معرفی برنامه های اندروید و کامپیوتر
معرفی و اموزش نرم افزار ها

معرفی و اموزش نرم افزار ها

اموزش و معرفی برنامه های اندروید و کامپیوتر

مشکل اجرای زیرنویس ها و ناخوانا بودن انها

6 روش رفع مشکل زیر نویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player و.. اندروید و کامپیوتر
گاهی اوقات زیرنویس های فارسی برای فیلم هایی که اختیار داریم اجرا نمیشوند و یا به صورت کلماتی نا مفهموم و عجیب پدیدار می شوند. اغلب کاربران برای حل این مشکل، از فایل های رجیستری و یا پچ های موجود در اینترنت استفاده می کنند. اما این فایل ها، اغلب می توانند مخرب باشند و از عمر سیستم عامل شما کم کنند.اغلب، کاربران پلیر بسیار قدرتمند و معروف KMPlayer دارای این مشکل هستند.   
این مشکل زمانی پدیدار می شود که زبان های بیگانه برای نرم افزار ها تعریف نشده باشند. مثلا هنگامی که بخواهید یک زیرنویس فارسی را در یک نرم افزار انگلیسی زبان مانند KMPlayer اجرا کنید، متن زیرنویس ها برای این نرم افزار قابل شناسایی نیست و آن ها را به صورت کلماتی در هم ریخته و ناخوانا به نمایش در می آورد و ما در این مطلب به چگونگی حل این مشکل می پردازیم.
طریقه ی استفاده از زیرنویس ها:
زیرنویس ها دو دسته هستند یکی فایل Srt و یکی فایل هایی که به دو پسوند idx و sub هستند و برای اجرای زیر نویس ها در سیستم های خانگی با نرم افزار های معروف kmplayer و potplayer دو روش وجود دارد.
1- نام زیرنویس و نام فیلم دقیقا مثل هم باشند و در کنار هم
2- اجر کردن فیلم و کشیدن زیرنویس روی فیلم در حال اجرا 
* یکی از راه حل های پیشنهاد شده این است که شما دو فایل idx و sub را در صفحه دسکتاپ(desktop) بریزید و همچنین سریال یا فیلم مورد نظر را در یکی از درایور ها بریزید و حالا سریال رو اجرا کنید و زیرنویس را بکشید روی سریالی که در حال پخش است *
برای اونایی که زیرنویس Sub و Idx رو دانلود میکنند اما زیرنویس پخش نمیشه هر یک از تنظماتی که اموزش میدهیم را انجام بدهند و مرحله به مرحله امتحان کنند.
1- kmplayer را اجرا کنید و روی صفحه کلیک راست کنید و روی گزینه زیرنویس ها (subtitle) کلیک کنید و  در منوی بعد تیک نشان دادن / مخفی کردن زیرنویس (show/hide subtitle) کلیک کنید و یا از کلید ترکیبی alt+x استفاده کنید.
2. kmplayer را اجرا کنید و روی صفحه کلیک راست کنید در ادامه گزینه ی تنظیمات پیشرفته تصویر (video Advanced) و در منوی بعد روی رندر کننده تصویر (videoRenderer) کلیک کنید و در منوی بعدی اول روی VMR9 renderless کلیک کنید بعد زیرنویس رو بکشید روی فیلم ببنید پخش میشه زیرنویس یا نه///در صورتی که پخش نشد از بالا یکی یکی انتخاب کنید و تست کنید ببینید روی کدومش زیرنویس پخش میشه.
3- اگر ویندوز سون دارید ویندوز سون به صورت اتوماتیک درایور های لب تاپ یا کامپیوتر شما را شناسایی و به صورت اتوماتیک نصب میکند اما اگر کارت گرافیک استاندارد نصب نشده باشد میتوانید با استفاده از سی دی گرافیگ که همراه کامپیوتر شما است یا از دیسک های نصب سخت افزار که موجود در فروشگاه های کامپیوتری است گرافیک را نصب کنید و ری استارت کنید.
6 روش رفع مشکل زیر نویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player و.. اندروید و کامپیوتر
بعضی از فایلهای زیرنویس که با فرمت Unicode ذخیره نشده‌اند. در بعضی از سیستمها بصورت حروف در هم و ناخوانا نشان داده میشن.
‫این مشکل از KMPlayer نیست بلکه از ویندوزه که زبان پیشفرض برای متون غیر یونیکد رو زبانی غیر از فارسی قرار داده اگه اون فایلها رو با Notepad باز کنید میبینید که اونجا هم بصورت ناخواناست. برای رفع این مشکل دو راه ‫دارید:

راه حل اول رفع مشکل ناخوانا بودن زیرنویس ها به کمک font style در نرم افزار kmplayer ( این راه حل فقط برای نرم افزار   KMPlayer است):

دکمه F2 را فشار بدهید و پنجره‌ preferences برای شما باز میشود.

select arabic

در پنل سمت چپ گزینه Subtitle Processing را انتخاب کنید و سپس Font Style را انتخاب کنید. در پنجره سمت راست روی منوی کرکره ای Charset کلیک کنید و از گزینه های موجود Arabic را انتخاب کنید و در نهایت پنجره را ببنید. این روش برای رفع مشکل زیرنویس در پلیر بسیار خوب Potpalyer نیز قابل اجراست.

 راه حل دوم رفع مشکل ناخوانا بودن زیر نویس ها در ویندوز به کمک کنترل پنل(control panel) ویندوز:

اگر از ویندوز 7.8.10 یا xp استفاده می‌کنید،

1.2.ابتدا بر روی دکمه استارت کلیک کرده و Control Panel را انتخاب کنید.

select-control-panel

3.سپس بر روی Region and Language کلیک کنید.

 region

4.در صفحه باز شده وارد تب آخر یعنی Administrative شوید.

admin


5.در پایین صفحه در قسمت Language For Non-Unicode Programs بر روی Change System Locale کلیک کنید.

persian

6.7.8.در پنجره باز شده Persian را انتخاب کنید و به ترتیب گزینه های ok را کلیک کنید و سپس از شما می خواهد برای اعمال تغییرات سیستم را Restart کنید. بدین منظور بر روی Restart Now کلیک کنید.

پس از Restart شدن ، فیلم مورد نظر خود را اجرا کنید و از دیدن آن با زیرنویس لذت ببرید.

 راه حل سوم رفع مشکل ناخوانا بودن زیر نویس ها در ویندوز به کمک نرم افزار های word و notepad:

بعضی از فایلهای زیرنویس که با فرمت Unicode ذخیره نشده‌اند. در بعضی از سیستم ها بصورت حروف در هم و ناخوانا نشان داده می شوند. ‫این مشکل از KMPlayer نیست بلکه از ویندوز است که زبان پیشفرض برای متون غیر یونیکد را زبانی غیر از فارسی قرار داده است اگر این فایلها را با Notepad باز کنید میبینید که آنجا هم بصورت ناخواناست. در این روش باید فایل زیرنویس را با نرم افزار word باز کنید. در ابتدای باز کردن و شروع ورد Encoding را روی Arabic Windows تنظیم کنید و OK کنید، سپس تمامی نوشته های زیرنویس را کپی کرده و داخل فایل Notepad کپی کنید و با فرمت srt و اینکودینگ utf-8 ذخیره کنید.

notepad

راه حل چهارم رفع مشکل ناخوانا بودن زیر نویس ها در ویندوز به کمک نرم افزار persian subtitle fixer:
برای دیدن یک فیلم با زیر نویس به ۳ فایل احتیاج داریم: فایل زیر نویس ، برنامه پرتابل Persian Subtitle fixer که برای مک و ویندوز در دسترس است و در نهایت فایل فیلم. روی برنامه ویرایش کننده فیلم کلیک می کنیم و فایل زیر نویس را روی برنامه می کشیم و رها می کنیم.

program

program

با این کار یک فایل ویرایش شده کنار فایل قبلی با پسوند .edited ساخته می شود که بسادگی این فایل باعث مشکل بر عکس و ناخوانا بودن زیرنویس فارسی در kmplayer و.. را حل میکند.

another file

راه حل پنجم رفع مشکل ناخوانا بودن زیر نویس ها در ویندوز xp:
اگر از ویندوز اکس پی استفاده می‌کنید، به Control Panel رفته و Region and Language را انتخاب کنید،

از صفحه جدیدی که باز می شود از بالای صفحه سربرگ Languages را انتخاب کنید.

– تیک گزینه Install files for complex را بزنید. سپس دکمه Apply را کلیک کنید.از شما سی دی ویندوز را درخواست می کند سی دی را داخل درایو سی دی بگذارید و پیغام ظاهر شده را Ok کنید.

یکسری فایل روی کامپیوتر شما ریخته می شود صبر کنید تا این عملیات به پایان برسد. بعد از انجام مراحل نصب وارد پنجره Advanced شده و زبان استاندارد منوهای ویندوز را بر روی فارسی قرار دهید. سپس وارد زبانه Regional Options شده و گزینه های زبان و نام کشور را بر روی فارسی و ایران قرار دهیدو در انتها با کلیک بر روی کلید ok از پنجره مربوطه خارج شده و سیستم را Restart نمائید.


منبع : https://anzalweb.ir 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد