معرفی و اموزش نرم افزار ها

معرفی و اموزش نرم افزار ها

اموزش و معرفی برنامه های اندروید و کامپیوتر
معرفی و اموزش نرم افزار ها

معرفی و اموزش نرم افزار ها

اموزش و معرفی برنامه های اندروید و کامپیوتر

بهترین ویرایشگر های رایگان کد برای اندروید

برنامه نویسی زمانی سرگرم کننده است که با ابزار مناسب انجام شود و ابزارهای توسعه برای همین کار بوجود آمدند. تا اجازه نوشتن و آزمایش کد را بدون هیچ گونه اذیتی فراهم می کنند. برنامه نویسی در کامپیوتر مطمئنا آسانتراست.اما مشکل این است که نمی توان کد را از هرجایی مشاهده یا ویرایش کرد.به همین دلیل می توان گفت که موبایل ازاین لحاظ کاربردی تر است.چون شما می توانید آن را با خود جابه جا کرده و کارهایتان را در هر مکانی به راحتی انجام دهید. 
سیستم عامل آندروید (Android) مجموعه ای از برنامه های کاربردی برای برنامه نویسی را ارائه میدهد. فروشگاه google play نیز شامل برنامه های زیادی جهت برطرف کردن نیازهای برنامه نویسی شما می باشد و مجموعه ای متنوع از اشکالات و ویژگی هاست که انتخاب یک ابزار مناسب را به چالش می کشد و این جاییست که ما میخواهیم درمورد آن صحبت کنیم. اکنون ما ۵ ویرایشگر کد برای آندروید را مورد بررسی قرار دادیم که می تواند در ویرایش، compile و کد نویسی در هرجایی به شما کمک کند  

Quoda -1

قطعا بهترین ویرایشگر چند زبانه کد برای آندروید می باشد.این ویرایشگر در عین قدرتمندی خیلی هم ساده است و تقریبا تمام ویژگی های ضروری را که یک برنامه نویس نرم افزار به آن نیاز دارد را شامل می شود.همچنین توابع کاربردی مختلفی را درون خود دارد که بهره وری توسعه دهنده را افزایش می دهد و حاوی ویژگی های بسیار مفید از جمله نحو برجسته ، پیشنهادات خودکار، علامتگذاری خط و تورفتگی خودکار کد می باشد.
نحو برجسته با تم ها و فونت های متنوعی همراه است و برای زبان های برنامه نویسی مختلف از جمله CSS,XML,HTML,Java script,PHP,C,C++,C#,Actio script,lisp,Mark down , Hoskell … به کار می رود.
از Templates کد و قطعه کدهای کوچک حمایت میکند که می تواند برای به حداقل رساندن کار برنامه نویسی کمک کند و کلید های زیادی را به صفحه کیبورد شما می افزاید و باعث افزایش توانایی شما در تایپ کردن سریع میشود.
ویژگی های دیگر شامل یافتن و جایگزین کردن ، نظر دادن یا پس گرفتن نظر، دیدن فایل HTML ، یافتن منبع دانلود وب سایت ، پاک کردن HTML و …می باشد.
همچنین برای آپلودهای مورد نیاز راه حل های مختلفی را ارائه می دهد.
Quoda قادر به بازکردن ، ویرایش ، یا آپلود فایل به تعداد نامحدودی از سرورهای اف FTP یا FTPS می باشد و حتی می تواند ذخیره سازی و دریافت فایل ها را از سرویس دهنده های Cloud مانند Dropbox و Google Drive را نیز انجام دهد.برای همین می توانیم انتظار داشته باشیم که Box و Sky drives را در نسخه های بعدی پشتیبانی کند

دریافت این اپلیکیشن از Google Play / دانلود مستقیم

DroidEdit – 2

یک ویرایشگر کد و متن بصورت ساده و با پشتیبانی از چند زبان و ویژگی های آنها که به شما کمک میکند تا به هدف خود به راحتی دست یابید.
این ویرایشگر برای آندروید به منزله ی دفترچه یادداشت نیز می باشد  این بدان معناست که می توان این ویرایشگر را برای باز کردن و ویرایش فایل های متنی ساده ، همچنین فایل های کد چند زبانه استفاده کرد.
این ویرایشگر کد، Syntax Highlighting را با بیش از ۲۰۰ نوع زبان پشتیبانی کرده و برای ایجاد تم های رنگی بصورت سفارشی برای هر زبان نیز گزینه ی مناسبی به شمار می آید. 
همچنین بصورت خودکار غلط های املایی را تشخیص داده و اصلاح می کند و از Emmet نیز به منظور ایجاد ساختارهای پیچیده HTML در زمان بسیار کوتاه پشتیبانی می کند.سایر ویژگی ها شامل  شکست خط طولانی، جستجو و جایگزینی، افزودن کلیدهای اضافی به صفحه کیبورد شما، امکان تایپ کردن سریع کدها و امکان ویرایش را بصورت دقیق برای فایل سیستم ها فراهم می آورد.

دانلود و آپلود فایل ها را از طریق ذخیره سازی Cloud برای ارائه دهندگان ایجاد می کند.
Droid Edit می توانید فایل های راه دور را از طریق FTP یا SFTP دریافت کرده و بعد از ویرایش دوباره آپلود کنید .این ویژگی جالب و کاربردی خواهد بود.حتی امکان خواندن و نوشتن را برای Dropbox , Google Drive  و Boxs فراهم می کرده است

علاوه برآن یکی از ویژگی های نادر این ویرایشگر کد این است که از Git پشتیبانی می کند . این به این معناست که می توانید Repository خود را ویرایش کرده و بعد از Checkout و Commit ، تغییرات را Push کنید !

دریافت این اپلیکیشن از Google Play / دانلود مستقیم 

AWD- 3

AWD یک ویرایشگر ساده ولی در عین حال غنی از امکانات برای توسعه پروژه های تحت وب در آندروید می باشد. این برنامه ویژگی های مختلفی از جمله دارا بودن Syntax Highlighting، تکمیل کردن خودکار دستورات ، بررسی کردن خطاهای گرامری ، زیباسازی کدها و Navigate سریع، جستجو و جایگزین کردن کلمات و … را شامل می شود.حتی امکان پیش نمایش سریع از صفحات وب شما در داخل برنامه فراهم است. AWD همچنین مانند همکاران خود ، امکان کار با پروژه های راه دور از طرق مختلف مثل FTP,FTPS و SFTP را فراهم می کند و نیز با پشتیبانی از WEBDav امکان ذخیره سازی و دسترسی پروژه های وب شما را فراهم می سازد

دریافت این اپلیکیشن از Google Play / دانلود مستقیم

AIDE- 4

که در آندروید مخفف Android IDE است و یک محیط کامل و یکپارچه برای توسعه ی نرم افراز می باشد ، اجازه توسعه کد و برنامه های آندروید را بصورت صحیح در خود فراهم کرده است بدون آنکه نیازی به سیستم کامپیوتر باشد.شما همچنین می توانید نحوه ی توسعه ی برنامه های کاربردی java و Android را یاد بگیرید.

درس برنامه نویسی با دستورالعمل های گام به گام همراه است که به تازه کارها کمک می کند به راحتی به یادگیری مهارت های توسعه ی java و سیستم عامل آندروید بپردازند

AIDE همچنین به شما اجازه می دهد به توسعه برنامه اپلیکیشن های Android , اپلیکیشن های Java و اپلیکیشن های تحت Phonegap با استفاده از Java, C/C++, HTML5, CSS و JavaScript مبادرت ورزید.طراح رابط کاربری AIDE شما را در طراحی رابط کاربری همراهی می کند و دیگر نیاز نیست کدهای XML را خودتان بنویسید.

همچنین از ویژگی های غنی این ویرایشگر می توان به تکمیل خودکار کد، بررسی لحظه ای خطا، بازنویسی کد ها (Refactoring) و حذف اضافات و ناوبری هوشمند (مرور آسان کدها) اشاره کرد.AIDE شامل بخشی است که می توانید با یک دکمه اپلیکیشن خود را کامپایل و اجرا کنید

AIDE همچنین با نرم افزارهای محبوب توسعه آندروید تحت دسکتاپ – Eclipse و  Android Studio نیز سازگار است . این به ماین معنی است که می تواند پروژه هایی که در برنامه های فوق در حال توسعه هستند دریافت کرده و باز کند و برعکس .می تواند با Dropbox یکپارچه شده و فایل ها را از آن دانلود و آپلود کند .مهمتر از همه مثل DroidEdit از Git پشتیبانی می کند . این به این معناست که می توانید Repository خود را ویرایش کرده و بعد از Checkout و Commit ، تغییرات را Push کنید !

دریافت این اپلیکیشن از Google Play / دانلود مستقیم 

CppDroid -5

CppDroid یک محیط توسعه ساده ولی در عین حال قدرتمند برای C و C++ است.این اپلیکیشن کامپایلر GCC را به آندروید می آورد .این به این معنی است که از این پس می توانید برنامه های C/C++ را در گوشی خود بنویسید ، ویرایش کنید و بعد از کامپایل اجرا نمایید !

همچنین در آن پیش نمایش ها و برنامه های تمرینی نیز قرار دارد که به افراد تازه کار کمک می کند با مقدمات زبان های C/C++ آشنا شوند و آن را کامل تر یاد بگیرند .

روش های مختلف و برنامه های تمرینی به شما در یادگیری اصول اولیه زبان های C و C++ کمک می کند. CCPDroid یک ویرایشگر بصری است که همراه با ویژگی های مختلف جهت تولید برنامه نویسی بکار می رود. نحوبرجسته در Highliqhting بخش های مختلف برنامه کارایی بالایی دارد و برای تنظیم تم ها نیز پیشنهادات مختلفی ارایه می دهد.
از ویژگی های دیگر این ویرایشگر می توان تورفتگی خودکار، کدهای تکمیلی، زمان واقعی تشخیص هشدارها و خطاهای فایل، هدایتگر آموزش و شبیه سازی Terminal برای اجرای برنامه را نام برد.
این ویرایشگر از Drophox پشتیبانی می کند و در ادغام با آن به طور موثر قابلیت دانلود و آپلود از طریق ذخیره سازی را فراهم می آورد

دریافت این اپلیکیشن از Google Play / دانلود مستقیم 

 

شما چگونه می توانید بهترین ویرایشگر کد را ازاین بین انتخاب کنید؟ که البته بستگی به نیاز شما دارد. با بررسی نیازهای خودتان می توانید آن چیزی را انتخاب کنید که به دنبال آن هستید.
کدام ویرایشگر کد آندروید مورد علاقه ی شماست؟آیا ما ویرایشگر محبوب آندروید شما را از قلم انداخته ایم؟در بخش نظرات ما را آگاه سازید

 منبع:      fotolia.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد