معرفی و اموزش نرم افزار ها

معرفی و اموزش نرم افزار ها

اموزش و معرفی برنامه های اندروید و کامپیوتر
معرفی و اموزش نرم افزار ها

معرفی و اموزش نرم افزار ها

اموزش و معرفی برنامه های اندروید و کامپیوتر

چطوری در لپ تاپ ها بین دو کارت گرافیک سوییچ کنیم؟

امروزه تکنولوژی جدیدی وارد لپ تاب ها شده که بخاطر مصرف برق کمتر دو کارت گرافیک دارند مثلا یه کارت گرافیک nVIDIA با یک گیگ یا دو گیگ رم و یه کارت گرافیک اینتل ۶۴ مگ رم که نهایت توانش اجرای windows aero ویندوز ۷ است.

در این مدل لپ تاب ها اصلا بطور پیش فرض خود کارت گرافیک اینتل روی کار میاد و خیلی مصرف پائینی داره ولی حالا شما تصمیم دارید یا بازی کنید یا یه نرم افزار converter استفاده کنید که مطمئنا این گرافیک جواب نمیده باید چکار کنیم؟  

 

۱- اول باید مطمئن بشید گرافیک که درایور هر دو کارت گرافیک را نصب کردید و کار میکنند.

۲- لازم نیست به دنبال چیزی بگردید تا بین کارت گرافیک سوئیچ کنید این قضیه توسط خود لبتاپ حل میشه فقط شما باید راهنمایش کنید.

تصویری که در پائین میبینید من گرفتم و نشون میده که سیستم دو کارت گرافیک داره:

در تصویر بالا دو کنترل پنل برای کارت گرافیک وجود داره یکی برای اینتل و دیگری برای nvidia درواقع ویندوز الان میدونه که دو کارت گرافیک در اختیار داره و کلا دسکتاپ را در اختیار کارت گرافیک اینتل گذاشته و لازم نیست شما در کنترل پنل کارت اینتل دستکاری کنید خودش به بهترین نحو برای مصرف پائین برق تنظیم شده.

حالا ما قصد اجرای برنامه ای را داریم که احتیاج به کارت nvidia داریم پس یه سر به کنترل پنل nvida میزنیم:

برای دیدن تصویر بزرگتر روی آن کلیک کنید.

در تصویر بالا در قسمت global ما میتونیم تنظیم کنیم که کارت گرافیک nvidia از نهایت ظرفیت استفاده کنه یا نه یا اینکه خودش انتخاب کنه.

در کنار همین منوی global setting یه برگه به نام program setting وجود داره که هر برنامه ای که خواستید توسط nvidia اجرا بشه در آنجا add میکنید البته این مال مواقعی است که شما از اون برنامه خیلی استفاده میکنید اگر از برنامه ای کم استفاده میکنید راه دومی هم وجود داره!

در تصویر زیر من تصمیم گرفتم نرم افزار freemake converter را توسط nvidia اجرا کنم که با یک کلیک راست میتونم گرافیک آنرا تعیین کنم!

یه قابلیت دیگر هم وجود داره و اونم اینه که خروجی های کارت گرافیک را میتونید تعیین کنید! (تصویر زیر)

اگر بخواهید قسمت جالب کار را بفهمید اینه که یه کارت گرافیک همیشه مسئولیت دسکتاپ را به عهده داره و کارت گرافیک دیگر که قوی تر هست مسئولیت گرافیک نرم افزارها را برعهده داره و با دسکتاپ دیگه کاری نداره همین باعث میشه شما از نهایت توان کارت گرافیک nvidia بهره مند بشید. در خروجیها هم همینطور است یعنی شما میتونید خروجی دسکتاپ را از کارت گرافیک اینتل برای یه تلوزیون یا پرژکتور استفاده کنید و از خروجی دیگر کارت گرافیک nvidia برای یه تلوزیون دیگر (یا مانیتور) و یکی هم مانیتور خود لبتاپ است و کنترل ۳ جا را بدست میگیرید.
اما مهم ترین قابلیتش همین است که دو کارت گرافیک همزمان کار میکنند ولی وظایف تفکیک شده ای دارند بخاطر همین پیشنهاد میکنم اگر قصد خرید لبتاپ دارید حتما این موضوع را در نظر داشته باشید.


منبع : http://www.mywindows.ir/labtop-graphic


نویسنده : علیرضا برومند وجدانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد